1ος Κύκλος Διαπροσωπικά Εστιασμένης Κλινικής Εποπτείας

1ος Κύκλος Διαπροσωπικά Εστιασμένης Κλινικής Εποπτείας

Το ICPA ξεκινά το πρώτο οκτάμηνης διάρκειας πρόγραμμα Εντατικής εκπαίδευσης στην Διαπροσωπικά Εστιασμένη Κλινική Εποπτεία. Σκοπός του κύκλου αυτού είναι η επιμόρφωση των επαγγελματιών του χώρου στη χρήση των εργαλείων της Σύγχρονης Ψυχοδυναμικής Ψυχοθεραπείας στην κλινική τους πρακτική.

Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα αποτελείται από δύο κύκλους εβδομαδιαίων δίωρων συναντήσεων (Τετάρτη πρωί, Οκτώβριος – Ιούνιος) όπου συνδυάζονται βασικά θεωρητικά μέρη του μοντέλου με εποπτικό υλικό.

Σε κάθε συνάντηση του πρώτου μέρους (Α τετράμηνο, Οκτώβριος – Ιανουάριος) θα παρουσιάζεται μια συγκεκριμένη θεραπευτική έννοια και θα αναλύονται οι βασικές της αρχές προκειμένου οι νέοι θεραπευτές να ευαισθητοποιούν στην μεθοδολογία και κουλτούρα του Σύγχρονου – Σχεσιακού Ψυχοδυναμικού μοντέλου.

Στο δεύτερο μέρος (Φεβρουάριος – Ιούνιος) θα παρουσιάζονται περιστατικά από τους συμμετέχοντες και θα γίνεται κλινική εφαρμογή των προαναφερθεισών θεωριών πάνω το εποπτικό υλικό. Παράλληλα θα γίνεται παρουσίαση βινιετών από τη μεριά των εισηγητών με ταυτόχρονη χρήση οπτικοακουστικού υλικού και βιωματική εμπλοκή των συμμετεχόντων για την εμβάθυνση στην εφαρμογή των κατακτηθεισών γνώσεων.

Διάρκεια κάθε συνάντησης 2 ώρες.

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους θεραπευτές (ψυχολόγοι, ψυχίατροι, σύμβουλοι ψυχικής υγείας, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κα) που εργάζονται με παιδιά, εφήβους και ενήλικες.

ΔΟΜΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ

Ενδεικτική δομή των συναντήσεων είναι η εξής:

A’  ΜΕΡΟΣ

1. Θεωρία των βασικών σημείων της Σύγχρονης Ψυχοδυναμικής πρακτικής

a. Συν-δημιουργία στη Σύγχρονη Θεραπεία
b. Η συμμετοχή του θεραπευτή/τριας στη θεραπευτική σχέση
c. Θεωρία της θεραπευτικής ουδετερότητας και εκπαίδευση στη σύγχρονη αντίληψη των μεταβιβαστικών φαινομένων
d. Θεωρία της πολλαπλότητας του εαυτού
e. Αυτοαποκάλυψη και Σύγχρονη θεραπεία
f. Θεωρία της Διυποκειμενικότητας

2. Εκπαίδευση στην Διαπροσωπικά εστιασμένη κατανόηση της ψυχοπαθολογίας:

a. Συμπτωματολογία ως έκφραση προβλημάτων στο τρόπο συσχέτισης με τους άλλους
b. Διαταραχές προσωπικότητας και «διαπροσωπικά μοτίβα»
c. Αγχώδεις και καταθλιπτικές διαταραχές: τρόποι παρέμβασης βάση της ενεργής
συμμετοχής του θεραπευτή/τριας

3. Ιδιαιτερότητες – Δυσκολίες στους νέους θεραπευτές:

a. Ενημέρωση σχετικά με προβλήματα που προκύπτουν κατά την έναρξη άσκησης του επαγγέλματος – καλλιέργειας θεραπευτικής κουλτούρας
b. Διαμεσολάβηση της αμοιβής στη θεραπεία – ιδιαιτερότητες στην εισαγωγή της έννοιας του χρήματος και της επιτυχίας στη θεραπεία
c. Χρήση του διαδικτύου και της e-therapy. Σημεία προσοχής και ορθής πρακτικής

4. Ομαδική θεραπεία (διαπροσωπικό μοντέλο κατά Yalom):

a. Εισαγωγή στις βασικές έννοιες της ομαδικής θεραπείας
b. Εκπαίδευση στα δυναμικά της ομάδας
c. Εστίαση στο «εδώ και τώρα»


Β’  ΜΕΡΟΣ

Κλινική εποπτεία σε περιστατικά των συμμετεχόντων βάση των κατεκτημένων γνώσεων του Α μέρους:

a) Χρήση της αντιμεταβίβασης στην κατανόηση του εποπτικού υλικού
b) Εκπαίδευση στην κατανόηση των πλευρών του θεραπευτή που πρέπει να ενεργοποιηθούν προκειμένου να επιτευχθεί ο καλύτερος συντονισμός με το ψυχισμό του θεραπευομένου
c) Χρήση του λειτουργικού τρόπου αυτοαποκάλυψης στο θεραπευτικό δωμάτιο με έμφαση στη ασυνείδητη συνεργεία
d) Εκπαίδευση στη χρήση του Διυποκειμενικού εαυτού μέσα στη θεραπεία
e) Κατανόηση των ποικίλων τρόπων που η προσωπικότητα του θεραπευτή/τριας
εμπλέκεται με το θεραπευτικό υλικό και επίλυση ων παραπάνω βάση τηςπαράλληλης επεξεργασίας